Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag niet op deze pagina? Aarzel niet ons te contacteren per mail of de chatknop onderaan deze pagina. 

Bezorging

Wanneer komt de koerier langs?

Foodbag levert op maandag binnen het gekozen tijdsvenster, wat afhankelijk is van je postcode. Je krijgt op donderdag of vrijdag een mailtje van de koerier met het richtuur van aankomst tot op één uur nauwkeurig. 

Wil je te weten komen welke tijdsvensters er voor jouw postcode gelden? Klik op bestellen en geef je postcode in in het veld 'postcode', vervolgens verschijnen de keuzemogelijkheden voor tijdsvensters. 

Levert Foodbag in mijn gemeente?

Foodbag levert op elk Vlaams & Brussels adres. Je kan een tijdsvenster kiezen afhankelijk van je postcode.

Wat als ik niet thuis ben?

Bij het bestellen van een Foodbag, kan je een opmerking achterlaten voor de koerier in het veld 'extra informatie voor de koerier'. Bijvoorbeeld

'Lever bij de buren op huisnummer 15' OF 'Plaats onder de carport' zijn mogelijkheden.

Levering op ander adres?

Geen enkel probleem! Je kan je adres wijzigen bij je persoonlijk Foodbag account onder 'mijn gegevens'. Let op, het is niet mogelijk om je adres te wijzigen na donderdag 12 uur voor een levering de volgende maandag. 

Hoelaat levert men?

Je kunt een tijdsvenster kiezen bij het bestellen, deze hangt af van de soort box en je postcode. 

Lidmaatschap

Is een abonnement verplicht?

Een abonnement is niet verplicht bij Foodbag. Je kunt elke week eenmalig bestellen als je dat wenst. Ben je overtuigd en wil je je Foodbag automatisch ontvangen? Uiteraard kan je dan kiezen voor een abonnementsformule. Geen nood, je kunt op je agenda makkelijk data afvinken wanneer je geen box wenst te ontvangen, ook kun je je abonnement makkelijk stopzetten. 

Hoe kan ik betalen?

Je kunt een abonnement afsluiten met een VISA of MasterCard, wekelijks gaat er automatisch een bedrag van jouw rekening. Het is niet mogelijk een abonnement af te sluiten via een gewone bankkaart, aangezien op deze manier geen automatische betalingen mogelijk zijn. 

Je kan telkens tot woensdag 12 uur wijzigingen aanbrengen aan je abonnement via je persoonlijk Foodbag account.

Abonnement stopzetten of pauzeren?

Vertrek je op reis, wil je eens geen Foodbag ontvangen of wil je je abonnement volledig stopzetten? Geen probleem! Via je persoonlijk Foodbag account kun je data afvinken, je abonnement pauzeren of volledig stopzetten.

Hoe ga je te werk? Surf naar www.foodbag.be, klik rechtsboven op 'mijn account', log in met je persoonlijke gegevens, onder de agenda klik je op 'pauzeren'. 

Welk abonnement kan ik afsluiten?

Het is mogelijk om twee soorten abonnementen af te sluiten: een wekelijks abonnement of een tweewekelijks abonnement. Wens je geen abonnement, dan kun je ook telkens eenmalig bestellen.

Herroepingsrecht

Het herroepingsrecht is niet van kracht aangezien we met bederfbare producten werken (Art. VI.45, §1, 11° en Art. VI.53, 4° WER). Indien je een abonnement afsluit kan je wel elk moment het abonnement pauzeren of stopzetten zonder enige aankoopverplichting. Dit kan je doen vanuit jouw persoonlijk Foodbag account of via het Europees modelformulier.

Kan ik van box wisselen?

Zeker en vast! Hoe? 

A) Ik bestel eenmalig

  • Surf naar www.foodbag.be en klik rechts bovenaan op 'mijn account'
  • Log in met je persoonlijke gegevens
  • Klik op de agenda een of meerdere dagen aan waarop je een Foodbag wenst te ontvangen
  • Klik nu onder de agenda op 'wijzigen'
  • Wissel hier het soort box of het aantal personen

A) Ik heb een abonnement

  • Surf naar www.foodbag.be en klik rechts bovenaan op 'mijn account'
  • Log in met je persoonlijke gegevens
  • Klik nu onder de agenda op 'wijzigen'
  • Wissel hier het soort box of het aantal personen
  • Opgelet je kunt steeds wijzigingen aanbrengen tot woensdag 12 uur voor een levering de volgende maandag

Recepten en ingrediënten

Allergenen

De allergenen worden per gerecht weergegeven bij de weekmenu's. Klik onder het gerecht op 'meer info' en de allergenen worden weergegeven.

Is Foodbag een dieet?

Foodbag is geen dieet, wel houden we bij de ontwikkeling van onze recepten rekening met een gezond & gebalanceerd weekmenu.

Ik ben zwanger, mag ik Foodbag eten?

Raadpleeg uw arts of specialist m.b.t. de informatie omtrent welke ingrediënten je niet mag eten tijdens de zwangerschap. Heb je specifieke vragen omtrent onze producten of ingrediënten aarzel zeker niet ons te contacteren via foodlover@foodbag.be we zullen je graag meer informatie geven.

Hoe lang blijven de ingrediënten goed?

Onze ingrediënten zijn altijd vers en worden best geconsumeerd binnen de vijf à zes dagen. We geven bij elke box een infobrief mee waarin staat in welke volgorde je de gerechten best eet. Hier houden we rekening met de versheid van producten. 

Recepten in andere taal?

Onze receptkaarten zijn momenteel enkel beschikbaar in het Nederlands. 

Probleem bij levering

Probleem met een ingrediënt?

Oops, dat kan niet de bedoeling zijn, bij Foodbag staat kwaliteit centraal en streven we naar de beste producten voor onze klanten. Stuur dus gerust een mailtje naar foodlover@foodbag.be en we helpen je graag verder. 

Er ontbrak een product. Wat nu?

Oops, dat kan niet de bedoeling zijn. Stuur gerust een mailtje naar foodlover@foodbag.be en we helpen je graag verder.

Cadeau

Hoe geef ik een box cadeau?

Surf naar www.foodbag.be en klik bovenaan op cadeau, vervolgens op 'cadeaubon kopen'.

Cadeaubon gebruiken?

Surf naar www.foodbag.be en klik op bovenaan op cadeau, vervolgens op 'cadeaubon gebruiken'.

Overige

Kan ik een factuur krijgen?

Het is mogelijk een factuur van jouw Foodbag bestelling te downloaden. Dit doe je door je in te loggen bij je persoonlijk account en bij 'gegevens' je bedrijfsgegevens in te vullen. Daarna kun je bij 'leveringen' naast elke bestelling klikken op 'factuur maken'. Daarna kan je alle facturen downloaden.